jasiol jasiol
1275
BLOG

Führer powiedział

jasiol jasiol Polityka Obserwuj notkę 1

Jednym z najzabawniejszych pomysłów czasów okupacji był plakat "Führer powiedział”. Otóż Niemcy w ramach kulturkampfu zaczęli obwieszać Generalną Gubernię takimi plakatami zawierającymi cytaty z Hitlera - głoszące rzecz jasna zwycięstwo, pokaranie aliantów i chwałę tysiącletniej Rzeszy. Ponieważ jednak Hitler przemawiał dużo i długo, więc wkrótce na ulicach pojawiły się identyczne plakaty tylko z odpowiednio dobranymi cytatami (np. wychwalającymi Sowiety albo zapowiadającymi koniec wojny w okolicy 1940 roku etc.). Niemcy wkrótce skończyli rozwiszanie "swojej" wersji.

 

Historyjkę znam bodaj z "Kamieni na szaniec" a przypomniała mi się gdy znalazłem parę wypowiedzi ważnego polityka dotyczących daty wprowadzenia euro pochodzących i z okresu jednego roku:

Mam bardzo mądrego ministra finansów, który powiedział mi: nie mów nigdy o żadnej dacie, bo to jest niepoważne. [źródło]

Składam przed przedsiębiorcami obietnicę, że naszym celem jest przystąpienie do strefy euro w 2011 r. [źródło]

Żaden termin nie jest przesądzony do końca. Rok 2012 jest dla mnie terminem realistycznym, ale nie dogmatem. [źródło]


Ciekawe kiedy SLD albo PiS zacznie drukować plakaty "Tusk powiedział" ?

P.S. Dla mało kumatych - to nie jest tekst z cyklu "Dziadek w Wehrmachcie". To jest o pleceniu co ślina na język przyniesie.

 

jasiol
O mnie jasiol

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka